سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سعی کنید قران انیس و مونستان باشد ، نه زینت دکورها وطاقچه های منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زینت قلبتان کنید. شهید سید مجتبی علمدار

پایگاه تخصصی شهدا ...

آخرین مطالب ارسالی
شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده
نایب امام دیگر نخواهد امد
شهدا را باذکر صلوات یاد کنید
بریم ددر ؟ کدوم ددر ؟
تشیع شهدای غواص در بجنورد
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس
رزمنده های ما... همه معادله های اهل علم رو به هم زدند.
اعتکاف یادتون نره...
رمز عملیات یا ابوالفضل العباس علیه السلام...
دست ما رو هم بگیرید شهدا
نه خــوابه ! نه مــسته ! نه خــماره !
25 دی ماه سالگرد عروج ملکوتی شهید بایرام(مصطفی)کریمی
دوستان در مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد دهه 70
کلیپ ویدئیویی برادر علیرضا محمد زاده در جبهه
جای پدرم خالی
[همه عناوین(215)][عناوین آرشیوشده]

چندی پیش رونمایی از کتابی با عنوان گوجار بهانه ای شد تا جمعی هر چند اندک از رزمندگان بجنوردی عملیات بیت المقدس 3 در عمق خاک عراق در ارتفاعات گوجار کردستان عراق ، گردهم آیند و خاطرات آن دوران را مروری بکنند و از لحظه های تلخ و شیرین روز های تحصیل معرفت ، روزهای مشق عشق ، روزهای رشادت و ایثار ،  روز های  جهاد و دفاع از دین و میهن و ... و روز های وصل برای آنانکه لایق ترین ها بودند ، بگویند .

گوجار ، کوهی در نزدیکی شهر سلیمانیه عراق

کسانیکه آنروز آمده بودند، از خاطراتی می گفتند که 25سال از آن می گذشت اما در اذهانشان چنان تازه بود که گویی ساعاتی بیشتر از آن نمی گذرد.

کسی از خودش نگفت، حتی بعضی ها در نقل کار های خودشان از سوم شخص استفاده می کردند و می گفتند رزمنده ای چنین و چنان کرد . این خاصیت رزمندگان دفاع مقدس است .

وقتی عبدالحسین نوری، معاون وقت گردان نصرالله از سردار شهید محمد زاده، فرمانده وقت گردان،  می گفت  که توانست با بدن مجروحش  پس از دو عملیات ناکام قبلی، در این ارتفاعات، با رزمندگان غیرتمند ، صبور و مقاوم گردانش، ارتقاعات سخت و صعب گوجار را  فتح کند ، وقتی از رزمنده بجنوردی می گفت که توانسته بود در این عملیات با سلاح آرپی چی که فقط یک گلوله ضد تانک دارد، 15 نفر از نیرو های عراقی مسلح به تیر بار ها را اسیر کند و ... کمتر کسی بود که دلاوری ها و مردانگی های پولادمردان مجاهد سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس، یک بار دیگر برایش زنده نشود و در دلش احساس غرور و افتخار نکند.

وقتی علیرضا محمد زاده سخنانش را با نقد طنزآلود امروز جامعه شروع کرد و همه را به خنده وا داشت و در ادامه به صورت پراکنده از شهدای همرزمش در عملیات های قبلی سخن گفت تا توانست در موضوع عملیات بیت المقدس 3 متمرکز شود و بعد از پیکر پاره پاره ی شهید لنگری با قیاسی زیبا از کربلا گفت، کسی نبود که چشم هایش چشمه های اشک نباشد. بعد ها مادر  شهید لنگری هم که آن روز نشانی حوزه هنری را پیدا نکرده بود، می گفت:  قبل از آخرین خدا حافظی با پسرم به یاد سر بریده امام حسین ع از گلوی پسرم بوسیدم و وقتی جنازه اش را دیدم سرش از همانجا بریده شده بود ... 

وقتی فرم هایی در بین رزمندگان توزیع شد تا به ثبت مشخصات خود بپردازند و برای بازگویی خاطرات خود اعلام آمادگی کنند، مادر شهید موفق هم فرمی را پر کرده بود و می گفت من هم رزمنده هستم خاطرات من را هم بگیرید .

رزمنده دیگری هم از شهیدان طلعتی ، رفوئی  ، براتی ، سنایی ، ثابتی ، خاکی و احمدی فرمانده گروهان مالک ،جانبازی که بعد ها به خیل شهدا پیوست گفت و گفت که رزمندگان و جانبازان جهاد در راه خدا برابر آیه های قرآن کریم و کلام خدا بر قاعدین و نشستگان برتری دارند و لذا باید این ارزش و برتری در قوانین و مقررات اجتماعی نظام اسلامی جاری و ساری گردد .  

دیگری از شهید نوائی گفت دانش آموز بجنوردی که  در این عملیات کاری چونان شهید فهمیده کرد اما فرصت نبود تا همگان آنچه را که بر آنان در این عملیات گذشت، بیان کنند و این همه، به تعبیر مقام معظم رهبری  گنجهای پنهانی است که هنوز در دلهای آنان مانده و می طلبد تا نویسندگان متعهد به ثبت آنها بپردازند و بی تردید هر روایتی از هر رزمنده و جانباز این عملیات می تواند کتابی باشد از افتخارات مردان بی ادعا که افسانه و قصه نیست بلکه بخشی از تاریخ این مرز و بوم و به ویژه خراسان شمالی است .

 شاید این از معدود مواردی بود که تعدادی رزمندگان استان در چنین جمعی گرد هم می آیند و بدور از اغیار حقایقی را مطرح می کنند که بزرگترین و بی نظیر ترین سرمایه ی معنوی نسل دیروز است و باید همچنان برای آیندگان حفظ شود .

بارزترین ویژگی جمع حاضرین این گردهمایی، از رزمندگان ، جانبازان و خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس 3 این بود که همگان از هر صنف و سمت و جایگاهی ، چونان خانواده ای بودند که مشترکاتشان را از دوران دفاع مقدس، بدور از کین و طعن گاه و بیگاه نامحرمان، به گفت و گو نشستند و زوایای بکر دیگری از ایثار و شهامت یاران امام (ره) را به گفت و گو نشستند .

 

حجه الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد نیز با بیان خاطره ای زیبا از برادرشهیدش  که در نوجوانی عازم جبهه شده و آنجا شبانه با تعویض پرچم عراقی ها و نصب پرچم ایران به جای آن، باعث سردرگمی و بالاخره عقب نشینی دشمن می شود، گفت: شهدا یک بار آنچه را داشتند در طبق اخلاص نهادند و تقدیم کردند اما ما و علمای متعهد مسئولیت داریم رسالت آنان را انتقال دهیم و از آرمانهایشان به درستی حفاظت و حراست نماییم .

سفیر




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در شنبه 91/10/16 ساعت  1:8 عصر نظر