سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سعی کنید قران انیس و مونستان باشد ، نه زینت دکورها وطاقچه های منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زینت قلبتان کنید. شهید سید مجتبی علمدار

پایگاه تخصصی شهدا ...

آخرین مطالب ارسالی
شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده
نایب امام دیگر نخواهد امد
شهدا را باذکر صلوات یاد کنید
بریم ددر ؟ کدوم ددر ؟
تشیع شهدای غواص در بجنورد
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس
رزمنده های ما... همه معادله های اهل علم رو به هم زدند.
اعتکاف یادتون نره...
رمز عملیات یا ابوالفضل العباس علیه السلام...
دست ما رو هم بگیرید شهدا
نه خــوابه ! نه مــسته ! نه خــماره !
25 دی ماه سالگرد عروج ملکوتی شهید بایرام(مصطفی)کریمی
دوستان در مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد دهه 70
کلیپ ویدئیویی برادر علیرضا محمد زاده در جبهه
جای پدرم خالی
[همه عناوین(215)][عناوین آرشیوشده]


شاید از پدربزرگ یا مادربزرگ‌تان درباره خواص، درمانی آب‌های گرم و معدنی یا حمام‌های گیاهی شنیده‌اید. این حمام‌ها که در زمان‌های قدیم به‌دلیل جنبه‌های درمانی میان مردم رایج بود،  از جمله شیوه‌ها و راهکارهای درمانگران طب سنتی برای درمان و تسکین برخی از بیماری‌ها بوده است. از این‌رو در زمان‌های قدیم نه تنها درمانگران برای دریافت نتایج درمانی، حمام‌های گیاهی را به بیماران‌شان تجویز می‌کردند بلکه خود مردم نیز به‌دلیل آشنایی با تاثیر و خواص درمانی حمام‌های گیاهی از آن‌ها به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده می‌کردند. امروزه نیز در برخی از کشورهای اروپایی هنوز از تکنیک‌ها و متدهای آب درمانی، دریا درمانی و حمام درمانی که اشتراکات زیادی در حوزه درمانی دارند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. در طب سنتی ایران نیز از حمام‌های گیاهی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.



   درمان گرمازدگی با عصاره گریپ فروت


اگر پس از یک روز کاری خسته و کلافه از گرمای هوا به خانه برگشتید، بهترین کار برای دور کردن گرما از بدن و بدست آوردن آرامش، حمام کردن با عصاره گریپ فروت و نوشیدن یک لیوان شربت گریپ فروت است که از نصف میوه گریپ فروت، یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری سکنجبین تهیه شده است. برای این منظور کافی است نصف فنجان عصاره گریپ فروت را درون وان پر از آب بریزید و 20 دقیقه در آن دراز بکشید. دقت داشته باشید که آب وان ولرم بوده و باید به سمت خنکی باشد.

 

 کاهش دردهای مفصلی با حمام زنجبیل


زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است که بسیاری از درمانگران از آن برای تسکین و درمان بیماری‌های مفصلی- استخوانی استفاده می‌کنند. حمام کردن با این گیاه که به‌صورت خوراکی و موضعی توسط درمانگران برای تسکین دردهای بیماران مبتلا به رماتیسم، رماتوئید، آرتروز و دیگر بیماری‌های مفصلی استفاده می‌شود. علاوه بر آن‌که موجب درمان و تسکین دردهای مفصلی می‌شود به پاکسازی و سم زدایی از بدن نیز می‌پردازد. بسیاری از درمانگران معتقدند، حمام کردن با این ریشه گیاه زنجبیل 2بار در هفته می‌تواند تاثیر درمانی فوق‌العاده‌ای در درمان بیماری‌ها و دردهای مفصلی- استخوانی داشته باشد. برای استفاده از این حمام کافی است رنده شده ریشه زنجبیل را در وان آب ولرم ریخته و نیم ساعت درون این وان بخوابید. پس از آن بهتر است خود را خوب گرم کرده و در محیطی گرم چند ساعت استراحت کنید.

  میکروب زدایی از بدن با حمام اکالیپتوس


اکالیپتوس یکی از گیاهان دارویی است که بسیاری از ما آن را می‌شناسیم و از بخور آن برای پاکسازی هوا و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصل‌های سرد استفاده می‌کنیم. این گیاه از نظر خواص پاکسازی و میکروب زدایی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک شیوه پاکسازی آلودگی‌ها از بدن مورد استفاده قرار گیرد. برای بهره‌گیری از خواص این گیاه دارویی می‌توانید هفته‌ای یک‌بار نصف فنجان عصاره اکالیپتوس را که از جوشانده برگ‌های آن به‌دست آمده درون آب وان بریزید و به‌مدت 20 دقیقه درون این آب قرار بگیرید و سپس خود را با آب بشویید.




 حمام شیر و جوان‌سازی پوست 


یکی از شیوه‌های قدیمی برای حفظ نشاط و شادابی و آبرسانی مناسب به پوست استفاده از حمام شیر با اسانس نارنج یا پرتقال است. برای این منظور کافی است،  وان حمام را از آب ولرم پرکنید و یک لیوان شیر را درون وان بریزید و یک قاشق غذاخوری اسانس نارنج را نیز به آن اضافه کرده و به‌مدت 03 دقیقه در وان دراز بکشید. پس از گذشت 03  دقیقه و دوش گرفتن خواهید دید که پوست بدن‌تان نرم، با نشاط، جوان و لطیف شده است. برای تهیه اسانس نارنج یا پرتقال کافی است رنده شده پوست این میوه را بجوشانید و پس از جوشانیدن آن را صاف کرده و در حمام استفاده کنید. این اسانس به‌صورت صنعتی نیز تهیه می‌شود و در داروخانه‌ها قابل تهیه است.




 درمان خشکی پوست با حمام عسل


افرادی که دچار خشکی پوست هستند و این خشکی با رفت‌وآمدهای آن‌ها در طول روز به بیرون از منزل تشدید می‌شود بهتر است هفته‌ای 2بار از حمام عسل و لیموترش برای درمان خشکی پوست خود بهره بگیرند. این حمام علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست، کمک می‌کند تا روند درمانی خشکی پوست هم مرتفع شود. برای استفاده از این حمام کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و آن را به سراسر پوست بدن بمالید. پس از این کار درون وان با آب نیمه ولرم بنشینید یا دراز بکشید و پس از نیم ساعت خود را با آب بشویید.

 درمان بی‌خوابی با حمام سنبل‌الطیب 


حتما با خواص درمانی چای سنبل‌الطیب در درمان بی‌خوابی و اختلال‌های ناشی از آن آشنا هستید. بسیاری از درمانگران نوشیدن چای سنبل‌الطیب را یک ساعت پیش از خواب بهترین درمان طبیعی برای داشتن خوابی آرام و عمیق می‌دانند. در کنار این شیوه درمانی، تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارد که با کمک عصاره سنبل‌الطیب می‌توان به بهبود بی‌خوابی و درمان آن کمک کرد. حمام خواب آور سنبل‌الطیب یکی از این شیوه‌هاست. برای استفاده از این حمام کافی است عصاره یا جوشانده سنبل‌الطیب و بابونه را به میزان مساوی مخلوط کنید و یک لیوان از آن را درون وان پر از آب نیمه ولرم بریزید و نیم ساعت در آن دراز بکشید. بهتر است این حمام را نیم ساعت قبل از خواب و هر شب تکرار کنید تا از نتایج آرام بخش و خواب آور آن بهره‌مند شوید.

بهبود بواسیر با حمام بابونه


حمام کردن با عصاره گیاه بابونه تاثیر زیادی در بهبود جراحت‌های سطحی، درمان بواسیر و رفع اسپاسم‌های ناشی از تحریک بواسیر در بدن دارد. حمام کردن با این گیاه در بسیاری موارد از سوی درمانگران طب سنتی به افرادی که دچار اگزما و حساسیت‌های پوستی هستند نیز توصیه می‌شود. برای حمام کردن با عصاره این گیاه کافی است نصف استکان عصاره بابونه را به آب وان اضافه کرد و به‌مدت 20 دقیقه درون وان قرار گرفت. حتی بسیاری از درمانگران کمپرس کردن مخلوط آب و عصاره بابونه با پارچه نخی روی بدن را در تسکین سوزش‌ها و التهاب‌های ناشی از اگزما بسیار موثر می‌دانند.

 

بهبود خروسک با حمام آویشن


استفاده از حمام آویشن یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین سرفه‌های کودکانی است که به بیماری سرخک مبتلا شده‌اند. درمانگران متعددی در مکاتب درمانی شرقی استحمام با آویشن را یکی از بهترین شیوه‌ها برای بهبود و تقویت عملکرد ریه‌ها می‌دانند و این شیوه را برای درمان سرفه کودکان مبتلا به سرخک و بزرگسالان مبتلا به سرفه‌های مزمن، برونشیت و تنگی نفس توصیه می‌کنند. برای استفاده از این حمام کافی است نصف فنجان عصاره آویشن را درون وان ریخته و به‌مدت 51 دقیقه درون وان دراز بکشید. باید مراقب بود که پس از این حمام کودک را به دقت در محیطی گرم و با لباسی مناسب قرار داد تا سرما نخورد.

بهبود عملکرد کلیه‌ها با حمام گشنیز


گشنیز یکی از گیاهان دارویی است که خواص متعددی از قبیل بهبود عملکرد روده‌ها، هضم بهتر مواد‌غذایی و افزایش کارایی دستگاه گوارش برای آن ذکر شده است. حمام کردن با عصاره یا جوشانده این گیاه نیز خواص مشابهی بر اندام‌های درونی بدن از قبیل دستگاه گوارش دارد. حمام کردن با عصاره گیاه گشنیز علاوه بر پاکسازی روده‌ها از مواد زائد به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کرده و در هضم و جذب مواد مفید بسیار موثر است. استفاده از این حمام هر 2 هفته یک‌بار برای افراد بالای 35 سال و افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می‌شود.




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در شنبه 90/7/9 ساعت  4:56 عصر نظر