سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سعی کنید قران انیس و مونستان باشد ، نه زینت دکورها وطاقچه های منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زینت قلبتان کنید. شهید سید مجتبی علمدار

پایگاه تخصصی شهدا ...

آخرین مطالب ارسالی
شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده
نایب امام دیگر نخواهد امد
شهدا را باذکر صلوات یاد کنید
بریم ددر ؟ کدوم ددر ؟
تشیع شهدای غواص در بجنورد
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس
رزمنده های ما... همه معادله های اهل علم رو به هم زدند.
اعتکاف یادتون نره...
رمز عملیات یا ابوالفضل العباس علیه السلام...
دست ما رو هم بگیرید شهدا
نه خــوابه ! نه مــسته ! نه خــماره !
25 دی ماه سالگرد عروج ملکوتی شهید بایرام(مصطفی)کریمی
دوستان در مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد دهه 70
کلیپ ویدئیویی برادر علیرضا محمد زاده در جبهه
جای پدرم خالی
[همه عناوین(215)][عناوین آرشیوشده]

نمودار | مرور بیانات در جمع جوانان خراسان شمالی 23/7/1391

 


دریافت نسخه PDF اجمالی - نمودار | مرور بیانات در جمع جوانان خراسان شمالی [ حجم فایل : 462 کیلوبایت ]
دریافت نسخه تصویر اجمالی - محور اول: تمدن‌سازی نوین اسلامی [ حجم فایل : 434 کیلوبایت ]
دریافت نسخه تصویر اجمالی - محور دوم: فرهنگ زندگی اسلامی [ حجم فایل : 567 کیلوبایت ]




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:46 عصر نظر

به بهانه اتمام بازدید از خراسان شمالی

 مقام معظم رهبری سلسله سفرهای استانی را  از دی ماه سال 1369 با سفر به استان ایلام آغاز نمودند، ایشان قبل از شروع این سفر فرموده بودند: « من تصمیم دارم که به قصد تماس مستقیم و نزدیک با مردم، سلسله مسافرتهایى را در سرتاسر کشور شروع کنم. قصد ابتدایى من این است و دلم مى‏خواهد بروم؛ چون من همیشه مسافرت مى‏کردم، با مردم ارتباط نزدیک داشتم و خیلى از مسایل مردم را که نمى‏شود از راه دور و نامه و گزارش و پیغام و عیون و امثال آن مطلع شد، آدم مى‏تواند در یک نگاه چیزهایى را بفهمد و مطلع بشود. چنانچه بشود از این مسافرتها، کارى در جهت فعالیتهاى شما انجام داد، من انجام مى‏دهم» . سفر اخیر ایشان به خراسان شمالی حلقه ای از این ارتباط مستمر و نزدیک بود.

با نگاهی به سیر تطور این سفرها و هچنین آثار و برکات آن سعی می کنیم چند دسته از اهدافی را که در قالب استراتژی ارتباطی محقق گشته بیان کنیم.
 
1-استراتژی تبیین (کل کشور عرصه بیان و تبیین گری: طبیب دوار بطبه) :
 
امام خامنه ای در مواقع غیر از بازدید استانی نیز به بیان و تبیین مسائل مهم و کلان نظام می پردازند. اما آنچه را که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، فرمایش مطالب کلیدی حساس و مورد نیاز کشور در سفرهای استانی است به گونه ای که به محض رسانه ای شدن عزم ایشان برای حضور در میان مردم بخش های مختلف، گمانه زنی بر سر محورهای سخنان معظم له شروع می شود و هر رسانه ای به دنبال راهی برای نزدیک کردن پیش بینی های خود به واقع می باشد. 
 
 
در نظر رسانه ها، مردم و مسئولین سفرهای استانی ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر منجرشده تا این سفرها کانون توجهات خبری، فعالان و تحلیل گران کشور قرار گیرد از همین رو این رحله ها زمان بسیار مناسبی برای بیان آن چیزی است که بیش از موارد دیگر محتاج توجه و اهتمام است. از عوامل توجه عمومی و بین المللی به سفرهای استانی ایشان نهمین رویکرد تبیین گری است چرا که ایشان بسیاری از محورهایی را که در بیانات حسینیه امام خمینی (ره) به صورت محوری و نکته وار ذکر می کنند در جمع مردم بخش های مختلف کشور بیشتر پرداخته و آن را تفصیل می دهند.
استراتژی مذکور از جمله مواردی است که در سفرهای ایشان دچار تطور شده است، به گونه ای که مقایسه بیانات در سفرهای اولیه با سفرهای اخیر به خوبی نشان می دهد که در اوایل شروع این بازدیدها، مباحث با شمولیت و تفصیلی همچون سفرهای اخیر مطرح نمی شده و عملا در چند سال اخیر نکاتی که معظم له در سفرهای استانی بیان می کنند نه تنها در رویکرد کلی کشور موثر است بلکه حتی بسیاری از جهت گیری ها را اصلاح کرده و به عنوان یک سیاستگذاری نو قلمداد می شود. به طور مثال گرچه ایشان چندین بار در جمع های مختلف بر اهمیت بحث جمعیتی صحه گذاشته بودند اما در این سفر شاهد بودیم که ایشان تأکید بر جبران اشتباهات گذشته در این خصوص داشتند.
 جدول زیر نشان دهنده استراتژی تبیینی در 4 سفر اخیر قیاس آن با 2 سفر اول است:
 
 
 2-استراتژی دیدار (توجه به اقشار و گروه ها در دیدارها):
 
 تنوع و تعداد دیدار های مقام معظم رهبری در سفرهایشان یکی دیگر از مولفه هایی است که از سال 69 تا کنون رشد داشته است. 
 

استان 

سال 

تعداد سخنرانی ها 

مخاطبین

خراسان شمالی

91

10

مردم بجنورد، علما، معلمان و اساتید، نیروهای مسلح، مردم اسفراین، خانواده شهدا و ایثارگران، جوانان و دانشجویان، مردم شیروان، بسیجیان، نخبگان و مسوولان

کرمانشاه

90

10

مسئولین، مردم کنگاور، نخبگان، پاوه، دانشجویان، گیلان غرب، بسیجیان، مراسم مشترک نیروهای مسلح، خانواده شهدا، روحانیون، مردم کرمانشاه

قم

89

10

مسئولین، دانشجویان، طلاب خارجی، طلاب، بسیجیان، خانواده شهدا، مردم قم، اعضای هئیت علمی موسسه امام خمینی، اعضای شورای عالی حوزه، اعضای جامعه مدرسین

فارس

87

11

لار، مسئولین اجرایی، نخبگان، کازرون، عشایر نور آباد ممسنی، دانشجویان، بسیجیان، خانواده شهدا، معلمان، مراسم مشترک، مردم شیراز

 

 

 

 

چهار محال و بختیاری

71

4

مردم، عشایر، خانواده شهدا، روحانیون

لرستان

70

4

عشایر، مردم، خانواده شهدا، روحاینون

بوشهر

70

7

مردم دلوار، مردم روستای لیلک، مراسم مشترک نیروهای مسلح، جشن تکلیف دانش آموزان دختر، مردم بوشهر، خانواده شهدا، روحانیون

ایلام

69

4

مردم روستای جعفر آباد، مردم ایلام، مردم روستای سفیدون طولاب، خانواده شهدا

 
 
نتیجه گیری:
 
نزدیکی به مشروعیت مطلق، بالا رفتن اقتدار نظام سیاسی، مشارکت دادن مردم در امور سیاسی، سهیم کردن مردم در قدرت، افزایش قدرت نرم، بالا بردن قدرت خود در مقابل دشمن، استحکام مردم در مبارزات، تبیین خط مشی و راهبردهای کلان سیاسی، سهیم شدن مردم در پیشبرد راهبردهای کلان نظام، مردمی شدن اهداف بالادستی نظام، پیوند مسئولین و مردم و ... از اموری است که امروزه تمامی دولت های مدرن داعیه تلاش برای رسیدن به آن را دارند و برای آن نیز به اموری از جمله تاسیس نهادهای جامعه مدنی خصوصا احزاب، تقویت رسانه ها، سوق دادن مردم به سمت جامعه مدنی و امثال آن که با هزینه های هنگفت مالی و انسانی به همراه است دنبال می شود. در این میان در نظام جمهوری اسلامی اهداف مذکور با بازدید و سفرهای استانی توسط عالی ترین مقام کشوری محقق می شود، این را باید ارائه الگوی جدید در نمونه های ساختار دولتی و مدیریتی دانست، الگویی که برخواسته از سنن نبوی و علوی است. مقام معظم رهبری در همین راستا 4 استراتژی تبیینی، دیدار، اجرا و مقاومت را در سفرهای خود پیگیری می نمایند.
 
برای دانلود بولتن مطلب فوق اینجا را کلیک کنید.



لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:45 عصر نظر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در نهم خردادماه سال 89 طی یک دست نوشته از خدمات ارزنده "شهید حسن تهرانی مقدم" فرمانده جهاد خودکفایی سپاه و فعالین عرصه موشکی کشور قدردانی کردند.

ایشان در این دست نوشته خطاب به شهید حسن تهرانی مقدم و همکاران ایشان نوشته اند: "خداوند یار و نگهدار شما مردان مومن و دانشمند و پرتلاش باشد."؛ متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

شما به کمک و هدایت خداوند علیم و قدیر توانسته اید کار بزرگی را به سامان برسانید. این، بار دیگر معجزه ی توانایی های عزم راسخ انسان مومن را در معرض نگاه ما می گذارد و ما را امیدوارتر از همیشه به همت و تلاش بر می انگیزد.

از پیشروی در راه شناختن هدف های بلند و راه های میان برُ برای رسیدن به آن و آنگاه همت گماشتن و گام برداشتن خسته نشوید؛ به ایستگاه های میان راه دلخوش و قانع نشوید؛ به خدای بزرگ اعتماد کنید و همه توان خود را به عرصه بیاورید. خداوند یار و نگهدار شما مردان مؤمن و دانشمند و پرتلاش باد.

سید علی خامنه ای




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:42 عصر نظر

 

حفظ-وحدت

 

حفظ وحدت

توصیه‌اى که هم مربوط به ملت است هم مربوط به دولت و مسئولین است، مسأله‌ى حفظ وحدت است؛ همین مطلبى که امام در صحبت هفته‌ى گذشته‌شان این‌قدر با جدیت روى آن تکیه کردند. ما در سایه‌ى وحدت است که توانستیم به اینجا برسیم. ما در سایه‌ى همدلى است که توانستیم بزرگترین موانع را از سر راه خودمان برداریم.

بنده بارها به دوستان، در مجامع مختلف گفتم که اختلاف براى یک ملت و براى ملت ما فتنه است؛ دعواها بر سر هیچ، فتنه است. گاهى باید با اختلاف سلیقه‌ها ساخت. اختلاف نظرها را قبول کرد، باید تحمل کرد. گاهى باید احساسات را کنترل کرد، حتى آن کسى که احساس مى‌کند حق به جانب اوست، او هم بایستى تحمل کند و صبر کند براى اینکه اختلاف به‌وجود نیاید.

..بعضى خیال مى‌کنند اختلافاتشان با طرف مقابل خودشان، یک چیز اصولى است، یک چیز اسلامى است، یک چیز ایمانى است، یک مسأله‌ى اساسى سیاسى است؛ وقتى دقت مى‌کنیم، مى‌بینیم این‌جور نیست، مسأله مسأله‌ى غالباً عاطفى است، مسأله‌ى اخلاقى است. کسى کسى را دوست مى‌دارد، کسى کسى را دوست نمى‌دارد، همین منشاء اختلاف و ایجاد شکاف مى‌شود. و ما همیشه این تلاش را باید داشته باشیم، کوشش کنیم، سعى کنیم این اختلاف را نگذاریم توسعه پیدا کند و کوشش کنیم آن را بخوابانیم.

..یک عده‌اى از همین حالا، با اینکه یک سال به انتخابات تقریباً باقى مانده؛ در مسافرت، در رفتن به این شهر، به آن شهر، به آن مجلس، به آن منبر، به آن تریبون، سعى مى‌کنند مسائل اختلاف‌انگیز را مطرح کنند، براى انتخاباتى که هنوز مدت‌ها مانده؛ این کار کار درستى نیست. یک عده‌اى به خاطر طرفدارى از کسى، وقتى مى‌بینند علیه او  یک حرفى زده شد، یک اشاره‌اى شد، فریاد مى‌کشند. این کار لازم نیست، بلکه جایز نیست. بنده به سهم خودم عرض مى‌کنم، آن کسانى که به خاطر علاقه‌ى به من، در هر جاى کشور ممکن است به کسى اخم کنند؛ بنده خواهش مى‌کنم، به خاطر من همان اخم را هم نکنید.

..نگذاریم دشمن خداى نکرده احساس کند، البته دشمن ما مثل همیشه تحلیل‌هایشان بى‌توجه به پایه‌هاى ایمانى و اخلاص این مردم و مسئولین انجام مى‌گیرد. دل‌هایشان را خوش مى‌کنند. گاهى ما مى‌خوانیم این نوشته‌جات اینها را، تحلیل‌هاى اینها را که در روزنامه‌ها و مجلات چاپ مى‌شود، با برادران مسئول در سطح بالا، مى‌نشینیم به حماقت این تحلیلگرها و بى‌اطلاعیشان مى‌خندیم که چقدر اینها از باطن دل این مردم، از اصول انقلاب، از آن روح‌ها و افکار بلندى که در اسلام نهفته است و ایمان و عشق این مردم را تشکیل مى‌هد، بى‌خبر و بى‌اطلاع هستند، نمى‌توانند این مردم را بشناسند. به خاطر همین تحلیل‌هاى غلط، تاکنون همیشه استکبار جهانى از این ملت شکست خورده و من به شما عرض بکنم، باز هم براساس همین تحلیل‌هاى غلطش از این ملت، از این مسئولین، از این امام بزرگوار و عزیز و از این نظام جمهورى اسلامى، باز هم مکرر در مکرر شکست‌هایى منتظر استکبار جهانى هست؛ باز هم از این ملت شکست خواهد خورد.1365/12/29 

 

دانلود کلیپ صوتی حفظ وحدت                         حجم: 2.7 مگابایت




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:42 عصر نظر

«پیشرفت اسلامی» موضوع کلیدی و محوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی مخاطبین خود از ریز موضوعات مطرح شده درباره پیشرفت اسلامی و ارائه‌ نظام‌مند مباحث مطرح شده، نقشه‌راه پیشرفت اسلامی را در قالب نمودار درختی ارائه می‌نماید. در این نقشه‌راه از «الگو شدن ملت ایران» و «تمدن‌سازی نوین اسلامی» بعنوان اهداف، «عزت ملی» و «اعتماد به‌نفس ملی» و «عدالت» بعنوان شاخصه‌ها و «سبک زندگی» بعنوان محور پیشرفت اسلامی یاد شده است.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21412/smpl.jpg


دریافت نسخه PDF - نمودار | نقشه راه پیشرفت اسلامی؛ مطرح‌شده در سفر خراسان شمالی [ حجم فایل : 137 کیلوبایت ]
دریافت نسخه تصویر - نمودار | نقشه راه پیشرفت اسلامی؛ مطرح‌شده در سفر خراسان شمالی / صفحه اول [ حجم فایل : 491 کیلوبایت ]
دریافت نسخه تصویر - نمودار | نقشه راه پیشرفت اسلامی؛ مطرح‌شده در سفر خراسان شمالی / صفحه دوم [ حجم فایل : 491 کیلوبایت ]




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:40 عصر نظر

جدول | مرور سریع بیانات در دیدار جمعى از بسیجیان و فعالان طرح «صالحین»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
آنچه در ادامه می آید «مرور سریع» بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان و فعالان طرح شجره‌ی طیبه‌ی صالحین است.

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جملات طلایی بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیشنهاد بیانات یا پیام های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در جمعه 91/9/10 ساعت  6:37 عصر نظر

<      1   2