سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سعی کنید قران انیس و مونستان باشد ، نه زینت دکورها وطاقچه های منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زینت قلبتان کنید. شهید سید مجتبی علمدار

پایگاه تخصصی شهدا ...

آخرین مطالب ارسالی
شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده
نایب امام دیگر نخواهد امد
شهدا را باذکر صلوات یاد کنید
بریم ددر ؟ کدوم ددر ؟
تشیع شهدای غواص در بجنورد
حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس
رزمنده های ما... همه معادله های اهل علم رو به هم زدند.
اعتکاف یادتون نره...
رمز عملیات یا ابوالفضل العباس علیه السلام...
دست ما رو هم بگیرید شهدا
نه خــوابه ! نه مــسته ! نه خــماره !
25 دی ماه سالگرد عروج ملکوتی شهید بایرام(مصطفی)کریمی
دوستان در مسجد النبی (ص) شهرستان بجنورد دهه 70
کلیپ ویدئیویی برادر علیرضا محمد زاده در جبهه
جای پدرم خالی
[همه عناوین(215)][عناوین آرشیوشده]

  آنگاه که دنیا را قفسی تنگ یافتی و پرنده وجودت را در آزار اذیت

از خداوند شهادت را طلب کن

  آنگاه که ترنم دعایت مملو از سوز دل گردید و چشمانت در هجران یار مالامال از زلال اشک

از خداوند شهادت را طلب کن

  آنگاه که سراسر وجودت را پاکی فرا گرفت و ذکر سجودت توام با تباکی گردید

از خداوند شهادت را طلب کن

  آنگاه که قلبت از نور الهی انباشته گردید و جانت از نشاط و تعالی معنوی لبریز

از خداوند شهادت را طلب کن

  آنگاه که بقا را در فنا دانستی و مرگ را پلی به سوی خدا

از خداوند شهادت را طلب کن

آری، شهادت مقامی است که حضرت حق جلت عظمته، خلعت بی بدیل آن را بر پیکر پاک بندگان خاص خود پوشانده و ماناترین هبه و هدیه ای است که خالق هستی برای دیدار عاشقان حقیقی خویش، به عبادالله ارزانی داشته است. شهید و شهادت زیباترین واژگان عالم معنا در دایره المعارف گیتی است که قلم رانی در این وادی پاک، فقط و فقط از عهده آن پابرهنگان برمی آید که در وادی امن طور از جسم و جان دنیوی شان گذشته و به حیات اخروی گرویدند « طوبی لَهُمْ وَ حُسنُ مَئَابٍ » ( سوره رعد / آیه 29)

my posts paper contents day appealing text cultural art sad letter martyr and martyrs dell posts believe  از خداوند شهادت را طلب کن




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در دوشنبه 90/11/3 ساعت  7:50 عصر نظر

 

سردار شهید محمد اصغریخواه در2/3/1340 در روستای فتیده شهرستان لنگرود در یک خانواده مستضعف ولی متدین و مذهبی پا به عرصه وجود نهاد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش پشت سر نهاد و متوسطه را در شهرستان لنگرود با نمرات عالی سپری کرد و برای ادامه تحصیل در کنکور شرکت نمود و دو مرحله در دانشگاه امام حسین (ع) پذیرفته شد ولی با توجه به نیاز زمان حضور در جبهه را ارجح به حضور در دانشگاه دانست.
ادامه مطلب...


لینک مطلب

 توسط مهران گلی در یکشنبه 90/9/20 ساعت  11:32 صبح نظر

 

شهید

کوچه هامان را بنام شهدا کردیم

تا هر وقت نشانی منزلمان را میدهیم

بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه میرسیم




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در یکشنبه 90/9/20 ساعت  11:29 صبح نظر




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در پنج شنبه 90/8/5 ساعت  8:53 صبح نظر

خدایا، ریشه‌های این علاقه به دنیا را در خاک وجود من بخشکان و تارهای این وابستگی را در زوایای قلب من بسوزان. خدایا، عشق به این لجنزار متعفن که جامه مخالفت با تو را بر من پوشانده است. تو این جامه را از تن من بیرون آور.
شهید حاج عبدالستار قندانی‌پور متولد سال 1340
 حاشیه
 
الهی، یا قدوس، با ارحم الراحمین، من ذلیلیم، من کوچکم، به عظمت خودت تواناییم ده. با نور خودت آشنایم کن، قطعه قطعه بدن پر دردم، عاشق اسلام و عاشق شهادت است. خدایا، نگذار چشم بسته از این دنیا بروم.
شهید ابوالفضل راز فانی محل تولد تهران، محل شهادت در بند عراق به سال 1362
 حاشیه
 
ای مهربان، من نیز عاشق تو هستم. ای بخشنده مهربان کرمی در حق من کن و مرا ببخش و مرا در صف عاشقانت قرار ده. خدایا، وجود مرا برای لقای خودت و رساندن عاشق به معشوق آماده ساز.
شهید احمد دادستان متولد 1347 در تهران، شهادت به سال 1362
 حاشیه
 
به نام او که از اویم، به نام او که زنده به اویم، زندگیمان به خاطر اوست، بودنم از اوست، رفتنم به اوست، یارم اوست، جانم اوست، معشوقم اوست احساسش می‌کنم با قلبم، با ذره ذره وجودم و با تمام سلول‌هایم. ای همه چیزم، به یادت هستم. به یادم باش که بی‌تو هیچ و پوچ خواهم بود.
شهید سید داود مشکار گونه فراهانی متولد سال 1337 در تهران، محل شهادت اهواز به سال 1360
حاشیه
 
خدایا دوست دارم که اگر شهید شدم، بی سر باشم که در مقابل امام حسین (ع) روسفید باشم... . خدایا، بر من رحم کن. خدایا همیشه  خواسته‌ام که شهید شوم. این آرزو را برایم برآورده کن.
شهید بهزاد حداد ماهی محل تولد تهران به سال 1348، محل شهادت شلمچه به سال 1365
حاشیه
 
ای معبود من، ای آن که دل‌های پاک در لقای تو می‌تپد. خدایا، من با تو در شهادت دوستانم و به هنگام بلند شدن ناله‌های کودکان مادر از دست داده در بمباران‌های دشمن، با تو پیمان بستم و عهد نمودم که تا پایان راه بروم و حال بر پیمان خود وفا کردم. الهی، من به وفاداری و خلوص عمل نمودم، تو نیز مرا بپذیر.
شهید بهنام یوسفی اردبیلی تولد به سال 1343
 حاشیه
 
پروردگارا، جز شراب وصال تو چیز دیگری عطش مرا نمی‌کاهد و جز به دیدار تو چیزی دیگر عشق مرا خاموش نمی‌کند و جز دیدن رحمت تو در این کار اشتیاق مرا سیر نمی‌سازد.
شهید محمد حسین کاظمی محل تولد اصفهان به سال 1343، محل شهادت شلمچه به سال 1365
 حاشیه
 
الهی دل من از بهر تو در کار است و گرنه مرا با دل چه کار است. آخر چراغ مرده چه مقدار است. الهی اگر طاعت بر ندارم، جز تو کسی را ندارم. الهی، دل تمنای تو دارد...... .
شهید عباس میرزایی تولد به سال 1344
 حاشیه
 
خدایا، بارالها، معبودا، مولای مهربان، رحیم، کریم، رحمان، غفور و بخشنده من. ای ستار العیوب تو گواه و شاهد باش که من گناهکار و ناتوان دوست دارم دشمن چشمانم را در اوج درد از حدقه در آورد و دستانم را قطع کند و پاهایم را از بدن جدا نماید و قلبم را آماج رگبارهایش نماید و سرم را از تن جدا نماید تا دشمنان ببینند که اگر چه چشم‌ها و دست‌ها و پاها و قلب و سینه و سرم را از من گرفته‌اند اما یک چیز را نتوانسته‌اند از من بگیرند و آن ایمان من است و عشق به الله، معشوقم و عشق به شهادت و امام و اسلام.
شهید مرتضی شاه محمدی محل تولد تهران، محل شهادت شلمچه به سال 1365
حاشیه
 
خدایا، گروهی می‌خواهند تو را با استدلال دیگران بشناسند. عده‌ای ترا در کتاب‌ها و مطالب خشک علمی می‌خوانند. جهتی از آیات تو را می‌خوانند. اما مولا جان توفیق ده، تا ما تو را از خوشبختیت بجوییم و در یابیم. بفرموده امام حسین (ع) از نوای خدا وصل تو را می‌جوییم و به وجودت بر خودت استدلال می‌کنم. پس مرا در پرتو انوار خودت به کوی وصالت برسان.
شهید محمد رضا مصلی نژاد محل تولد استان فارس، سال شهادت 1365
حاشیه
 
خداوندا، اکنون که در مقابل تو خود را تنها می‌یابم و نمی‌توانم از احاطه حکومت تو فرار کنم و در مقابل تو خود را ذلیل و خوار و کوچک می‌بینم. یا غیاث المستغیثین مرا دریاب که اگر رهایم کنی، در جوار شیطان خواهم بود. خداوندا بس است دیگر، دنیا برایم قفس شده است و روحم را آزار و شکنجه می‌دهد.
شهید رسول فره‌حسنلو محل شهادت شلمچه به سال 1367
 حاشیه
 
بار خدایا، طاعت خود را با ما الهام فرما و از نافرمانی خویش دورم کن و رسیدن به آنچه را که باعث خوشنودی توست، بر ما آسان‌نما و ما را در میان بهشتیان خود قرار ده و از دل‌های ما پرده بد گمانی و حجاب را بردار و از ضمیر ما نقش باطل را بزدا.
شهید علی اکرامی
حاشیه
 
خدایا، ناب و خالصم گردان. به آشیانه دلم جز پرنده عشق خودت راه نده. یاریم کن تا با نفس سرکشم درافتم. یاریم کن که بنده تو باشم و سر به خاک پاک تو نهم و برای تو زندگی کنم و برای تو بمیرم.
شهید رضا خان محمد سال شهادت 1362
 حاشیه
 
خدایا، چه خوش است هجرت گزیدن و جهاد کردن! خدایا، چه خوش است جهاد کردن و به شهادت رسیدن! خدایا، چه خوش است از علایق بریدن و به ذات کبرایی پیوستن! خدایا، آنقدر در این راه پا نمی‌نهم تا از پای بیفتم، آنقدر بر خاکت سجده می‌کنم تا تو را پیدا کنم. آنقدر دعا می‌کنم تا قلبم را خانه‌ات گردانی و آنقدر در می‌زنم تا تا به رویم در واکنی و مشتری جانم شوی.
شهید عباس محمدی محل تولد استان خراسان، محل شهادت شلمچه به سال 1365
 حاشیه
 
خدایا چه زیباست مرگ در راه تو و شمع گونه سوختنی. خدایا، می‌دانم تو کیستی، نه آنقدر که علی‌(ع) دانست. خدایا، تو را با دیده دل دیده‌ام، نه آنقدر که محمد (ص) دید. خدایا، به کتابت و هر آنچه از آن توست یقین دارم، نه آنقدر که رهبر عزیزم، خمینی کبیر، دارد. خدایا، لحظاتی در زندگیم در التهاب تو سوختم.
شهید سید علی سید حسینی محل تولد تهران، سال شهادت 1365
حاشیه
 
خدایا، خسته و دلشکسته‌ام. مظلوم از ظلم، پژمرده از جهل اجتماع، ناتون در مقابل طوفان حوادث، ناامید در برابر مبهم و مجهول، تنها، بیکس و فقیر در کویر سوزان زندگی، محبوس در زندان آهنین حیات. دل غمزده و دردمندم، آرزوی آزادی می‌کند و روح پژمرده‌ام خواهش پرواز دارد.
شهید دکتر چمران محل تولد تهران، سال شهادت 1360
 حاشیه




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:21 عصر نظر

خدایا پرواز را به ما بیاموز تا مرغ دست آموز نشویم و از نور خویش آتش در ما بیفروز تا در سرمای بی‌خبری نمانیم. خون شهیدان را در تن ما جاری گردان تا به ماندن خو نکنیم و دست آن شهیدان را بر پیکرمان آویز تا مشت خونینشان را برافراشته داریم. خدایا چشمی عطا کن تا برای تو بگرید، دستی عطا کن تا دامانی جز تو نگیرد، پایی عطا کن که جز راه تو نرود و جانی عطا کن  که برای تو برود.
شهید معلم مهدی رجب بیگی؛ متولد سال 1336
حاشیه
 
بگذارید بند بندم از هم بگسلد، هستیم در آتش درد بسوزد و خاکسترم به باد سپرده شود، باز هم صبر می‌کنم و خدای بزرگ خود را عاشقانه می‌پرستم. آرزو داشتم که شمع باشم، سر تا پا بسوزم و ظلمت را مجبور به فرار کنم. به کفر و طمع اجازه ندهم بر دنیا تسلط یابد.
شهید دکتر مصطفی چمران متولد سال 1311محل تولد تهران محل شهادت دهلاویه سال‌1360
حاشیه
 
خدایا اگر می‌دانی که عاشقت شده‌ام، مرا به سوی خود فراخوان والا مرا رشد بده و توفیق تکامل الی‌الله نصیبم کن تا لایق شهادت گردم.
شهید مجتبی رسول زاده، محل تولد تهران، مکان شهادت خرمشهر به سال 1361
حاشیه
 
من هیچ‌شاخه سبزی ندارم تا با خود به سرای دیگر ببرم، اما امید دارم که این شاخه‌های خشک شده در این لحظات پرثمر و پرنعمت جان بگیرند و سبز شوند.
شهید مجید پورکرمان محل تولد تهران، محل شهادت خرمشهر به سال 1361
حاشیه
 
خدایا کمکم کن تا پایم نلرزد و هدایت کن گلوله‌های آتشین مرا تا بر سینه دشمنانت فرود آیند و هنگامی که صلاح تو در آن بود که جان ناقابل این حقیر تقدیم گردد، مهدی (عج) را بر بالینم فرست که سخت محتاج اهل بیت هستم. خداوندا درد تیر و ترکش و خمپاره را تحمل خواهم کرد، اما اندوه خمینی را هرگز.
شهید حسن رئوفی فریمانی، متولد سال 1344 در تهران، محل شهادت پنجوین به سال 1362
 حاشیه
 
ای خدا، این دلم، جانم، روحم فقط تو را می‌خواهد. دیگر طاقت ماندن در میان دنیا و دنیائیان را ندارد و می‌خواهد از وادی پر از گناه و وادی ساده کوچ کند و در وادی عشق و صفای روحانی فرود آید. ای انسان‌ها روح را الهی کنید، از مسیر دنیا طلبی خارج و در مسیر رضای خدا وارد شوید و رضای خدا بطلبید.
شهید حسین یحیایی محل تولد تهران به سال 1344، محل شهادت شلمچه به سال 1365
 حاشیه
 
خداوندا، مرغ ناچیز و محبوس در قفس، چشم به تو دوخته و با لرزاندن بال‌های ظریفش آماده حرکت به سوی توست. ما نه برای اینکه از قفس تن پرواز کند و در جهان پهناور هستی بال و پر بگشاید، نه زیرا زمین و آسمان با آن همه پهناوری، جز قفس بزرگتری برای این پرنده شیدا نیست. او می‌خواهد آغوش بارگاه بی‌نهایت را باز کنی و او را به سوی خود بخوانی
شهید سعید هدی محل تولد مراغه، محل شهادت شلمچه به سال 1365
 حاشیه
 
خدایا، دل دردمندم شوق آزادی دارد تا از این غربتکده سیاه، تا از این زندان عاشقان وصالت، ندای خود را به وادی عدم بکشاند و فقط با خدای خود به وحدت برسد.
شهید علی حسینی آقایی محل تولد تهران به سال 1341، به محل شهادت سومار 1361
 حاشیه
 




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:20 عصر نظر

560


خدایا قرار ده مرا از شهیدان پیش روی (حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه) .
دعای عهد
مفاتیح الجنان،ص 540  

و از تو خواهم که مرگ مرا کشته شدن در راهت قرار دهى که در زیر پرچم پیغمبرت با دوستانت کشته شوم.
دعای حضرت امام صادق علیه السلام در ماه رمضان
اصول کافی
 
 

خدایا مرگ و زندگی مرا مرگ و زندگی علی بن ابی طالب قرار بده؛ زیستنی به من بیاموز که علی زیست و مردنی به من عطا کن که علی مرد..
تعقیبات نماز صبح
شیخ ابی جعفر طوسی، مصباح المجتهد ،ص 207
 
 

ای خدایا مرا در هیئت راستگویان، بزرگواران و شهدا مبعوث گردان.
جواد القیومی، موسوعه الادعیه ،ج 2
 
 
خدایا پس مرا جزو کسانی قرار ده که جان خود را به تو می فروشند...خدایا پس عاقبت و نهایت کار مرا شهادت در راه خود قرار ده
و همر مرا در این راه به پایان ببر و با کشته شدنم در راه تو رضایت خود را شامل حالم کن و گناهانم را ببخش
و مرا جزو کسانی قرار بده که در راه تو و در زیر پرچم هدایت تو و برای نصرت دین تو به دست بدترین بندگان نافرمانت کشته می شوند
و مرا جزو کسانی قرار ده که نزد تو زنده اند و نزد تو روزی می خورند.
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
الصحیفه العلویه،ص 329
 
 

خداوندا مرگ مرا کشته شدن در راه خود قراربده در حالیکه به دست بدترین مردمان کشته شده باشم
و مرا جزو کسانی قرار بده که نزد تو روزی می گیرند.
الصحیفه العلویه،ص 312
 
 
اللهم اشتر منی نفسی الموقوفه علیک، المحبوسه لامرک بالجنه مع معصومین من عتره نبیک صلی الله علیه و آله...
و اجعلنی شهیدا سعیدا فی قبضتک.
خدایا این جانی را که از سوی تو نزد من به امانت است و تحت قبضه و قدرت توست به بهای بهشت از من خریداری کن
در حالی که به امام و فرمانروای معصومی از خاندان پیامبرت در جنگی علیه دشمنان دین تو کشته شوم
و مرا از شهیدان سعادتمندی قرار ده که نزد تو منزل گزیده اند.
الصحیفه السجادیه، ص 560
 
 

خدایا اگر این آخرین ماهی است که ما در آن روزه می گیریم مرگ ما را شهادت در راه خود قرار ده
و ما را با شهادت در راه خود سعادتمند کن.
الصحیفه السجادیه،ص303
 
 

خدایا آغاز کار ما را با سعادت و مغفرت و انجام آن را با شهادت و رحمت قرین گردان.
حضرت زینب سلام الله علیها
مکی قاسم البغدادی، الشهادة;تاصیللااستئصال،بیروت:الدارالاسلامیه،1414،ج2،ص 541
 
 

خدایا مرا به زیارت محل شهادت و قبور آنان (شهدا) مشتاق گردانو به من توفیق ده تا در مسیری که آنان رفته اند به شهادت برسم.
حضرت امام صادق علیه السلام در ضمن زیارت امام حسین علیه السلام
کامل الزیارات ابن قولویه، ص 214،233
 
 

خدایا شهادت در راه خود را نصیب ما بگردان.
دعای افتتاح، مفاتیح الجنان و زیارت امام حسین علیه السلام
کامل الزیارات ابن قولویه، ص 305
  

زیارت امام حسین علیه السلام
کامل الزیارات ابن قولویه، ص 312
 
 

خدایا مرگ مرا در راه خود و دین محمد که درود تو بر او و خاندانش باد قرار ده.
دعای ابو حمزه ثمالی
شیخ ابی جعفر طوسی، مصباح المجتهد ،ص 622
 
 
.
خدایا در آن لحظه که عمر من به سر آید، مرگ مرا در راه خود قرار ده و مرا در راه خود به شهادت برسان.
دعای ابو حمزه ثمالی
شیخ ابی جعفر طوسی، مصباح المجتهد ،ص 622
 
 

خدایا از تو می خواهم تا بر محمد و آل محمد درود فرستی و به من حیات سعادتمندان و مرگ شهیدان را عطا فرمایی.
تقی الدین الکفعمی، البلد الامین، ص 543
 
 
.
خدایا به ما توفیق شهادت را عطا کن.
حضرت علی علیه السلام در روز جنگ صفین
نهج البلاغه، ص 326
 
 

خدایا برترین شهادت ها و کشته شدن ها در راه خودت را به من عطا کن تا بتوانم با خون خود دین تو و پیامبر تو را یاری دهم
و با شهادت خود حیات جاودانه را به دست آورم... خدایا عاقبت کار مرا با شهادت ختم کن.
حضرت علی علیه السلام
سید بن طاووس، مهج الدعوات، ص 124
 
 
ای پروردگار من و ای سرور من دوست دارم تا در راه تو و در راه اجرای فرامین تو و در دوستی با تو نه یک بار که هفتاد بار کشته شوم
به خصوص که در شهادت و کشته شدن من نصرت دین تو باشد و بتوانم سنت های دین تو را احیا و ناموس دین تو را حفظ کنم.
و این در حالی است که بعد از شهادت یاران و خاندانم زندگی در این دنیا دیگر برایم سخت و سنگین شده است.
حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا
موسوعه کلمات الحسین، ص 482
 
 
ای خدای شب قدر و ای خدایی که شب قدر را برتر از هزار شب قرار داده ای از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود فرستی
و در این شب نام مرا جزو سعادتمندان و روح مرا با شهدا قرار دهی و به من توفیق دهی تا در این ماه مدام ذکر ترا در دل داشته باشم
و بر نعمت های تو شاکر باشم.
حضرت پیامبر صلوات الله علیه و آله در شب قدر بیست و سوم ماه رمضان
جواد القیومی، موسوعه الادعیه ،ج 1 ،ص 642
 
 
خدایا عاقبت کار مرا به شهادت ختم کن و مرا غریق رحمت خود گردان.
حضرت علی علیه السلام در ابتدای ورود به ماه رمضان،
محمد باقر مجلسی،بحار الانوار، ج 97، ص 332
 
 
خدایا از تو می خواهم تا مرگ مرا شهادت در راه خود و زیر پرچم محمد و در وصف یاران امام زمان عجل الله فرجه قرار دهی. از تو می خواهم تا در صف یاران حضرت مهدی عجل الله فرجه دشمنان دین ترا از بین ببرم و خود نیز به شهادت برسم.
دعای روز نوزدهم رمضان
صحیفه السجادیه، ص 263
 
 
خدایا از تو می خواهم بر محمد و آل محمد درود فرستی و نام مرا در زمره سعادتمندان و روح مرا در زمره شهیدان قرار دهی.
دعای هر روز ماه رمضان
صحیفه السجادیه، ص 39 و ص 25 و ص 278
 
 
خدایا اگر در این ماه آخرین ماهی است که ما در آن روزه می گیریم از تو می خواهیم که زندگی ما را در این دنیا با سعادت و شهادت و برکت و رحمت و قبول طاعات ختم کنی.
دعای وداع ماه رمضان
صحیفه السجادیه، ص 303
 
 
اللهم انه قد سبقنا بتقدیمک ایاه ............
صحیفه السجادیه، ص 38
 
 
سلام بر تو، سلام بر تو از ناحیه کسی که به حق تو آشناست و به ولایت خالصانه ایمان دارد. سلام کسی بر تو باد که آرزو می کند ای کاش در سرزمین کربلا با تو بود تا خود را سپر بلای تو می کرد و تا آخرین نفس در مقابل شمشیرها از تو دفاع می کرد و در مقابل کسانی که به تو ظلم و تعدی کردند و با تو جنگیدند، مبارزه می کرد و جسم و جان و مال و فرزندان و خانواده خود را فدای تو و خاندان تو می کرد. 
زیارت امام حسین علیه السلام
محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج 98، ص 320
 
 
ای سرور و مولای من، ای کاش با تو در کربلا بودم و از تو دفاع می کردم و با تو و یارانت شهید می شدم و به فوز عظیم و رستگاری ابدی دست می یافتم.
زیارت ناحیه مقدسه امام زمان علیه السلام
محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج 98، ص 313 و ص 321
 
 
ای کاش من هم با شما بودم و به فوز عظیم (شهادت و لقاء الهی) نائل می شدم.
در فرازهای مختلف زیارت عاشورا
ابن قولویه، کامل الزیارات، ص 230 و ص 194
 
 
 
خدایا به ما توفیق ده که دین تو را یاری کنیم در حالی که با ولی و امامی از اهل بیت پیامبرت باشیم و ما را تحت فرمان و زیر پرچم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه قرار ده و ما را از جمله شهدا قرار بده که به صدق و راستی در راه تو و در مبارزه با دشمنان تو قیام کرده و به شهادت رسیده اند.
دعای روز عید غدیر
سید بن طاووس، اقبال الاعمال، ص 481
 
 
 خدایا   به ما توفیق شهادت در رکاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را عطا کن تا به ملاقات تو آیم در حالی که تو از من راضی باشی.
دعا در روز عرفه، صحیفه السجادیه، ص 348
 
 
 
خداوندا من از تو می خواهم تا برترین شهادت ها را نصیب من کنی.
صحیفه السجادیه، ص 439
 
 
خدای به ما جنگی بنماتا در راه تو شهید شویم.
حضرت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله
محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج 2، ص 59




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:18 عصر نظر

1-
از زید بن على از پدرش از پدرانش نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: شهید از سوى خدا داراى هفت خصلت است: 1- نخستین قطره خونش که به زمین مى‏ریزد تمام گناهانش آمرزیده مى‏شود. 2- سرش در دامان دو همسرش از حوریان قرار مى‏گیرد، و آن دو، گرد و خاک از صورتش پاک مى‏کنند و به او خوش آمد مى‏گویند، او نیز به آنان خوش آمد مى‏گوید. 3- از لباسهاى بهشتى به او مى‏پوشانند.
4- خازنان بهشت هر کدام با هر بوى خوشى به سوى او پیشدستى مى‏کنند که او را با خود ببرند. 5- شهید جایگاه خود را مى‏بیند. 6- به روح او خطاب مى‏شود که هر کجاى بهشت که مى‏خواهى گردش کن. 7- شهید به خدا نظر مى‏کند و این نگاه مایه آرامش هر پیامبر و شهیدى خواهد بود.
الوسائل، ج 11،ص
2-
از ابو بصیر نقل شده که امام صادق (ع) فرمود: هر که در راه خدا کشته شود خداوند او را از هیچ یک از گناهانش آگاه نمى‏گرداند.
الوسائل، ج 11،ص 9 –الکافی، ج 5،ص 54
 3-
ا اسناد نقل شده امام رضا (ع) فرمود که حسین بن على (ع) فرموده:
در حالى که امیر المؤمنین (ع) براى مردم خطبه مى‏خواند و آنها را به جهاد در راه خدا بر مى‏انگیخت جوانى از میان مردم برخاست و گفت: اى على! مرا از فضیلت جهادکنندگان در راه خدا با خبر کن. پس على (ع) در پاسخ او فرمود:
من و رسول خدا (ص) در حالى که ایشان بر ناقه‏ى عضباء خود سوار بود، در یک ردیف قرار داشتیم، در حالى که از غزوه ذات السلاسل بازمى‏گشتیم. پس من از آن حضرت آنچه را که تو از من سؤال کردى پرسیدم، پیامبر (ص) فرمود: هنگامى که رزمندگان در راه خدا اراده جنگ مى‏کنند، خداى دورى از آتش را براى ایشان مقرّر مى‏فرماید. و هنگامى که براى جهاد در راه خدا آماده مى‏شوند، خداى به وجود آنها به فرشتگان مباهات و افتخار مى‏کند. و زمانى که با خانواده خود وداع مى‏کنند، دیوارها و خانه‏ها برایشان مى‏گرید، و در این حال از گناهان خود بیرون مى‏آیند، به مانند مارى که از پوست خود بیرون مى‏شود. و خداى‏ بر هر یک از این مردان مجاهد چهل هزار فرشته مى‏گمارد تا او را از رو برو و پشت سر و سمت راست و سمت چپ حفاظت و نگهدارى کنند. ایشان هیچ کار نیکى انجام نمى‏دهند مگر آنکه بیشتر از آن در نامه اعمالشان نوشته مى‏شود، و هر روز براى آنها عبادت هزار مرد که هزار سال خدا را عبادت مى‏کنند، و هر سال عبادت آنها سیصد و شصت روز، بمانند روزهاى دنیا، نوشته مى‏شود. و زمانى که با دشمن روبرو مى‏شوند، دانش اهل دنیا از ثوابى که خدا به آنها مى‏دهد قاصر است. و به هنگام برخورد و رویارویى با دشمن که نیزه‏ها به حرکت در مى‏آید، و تیرها پرتاپ مى‏شود و جنگاوران با یک دیگر مواجه مى‏شوند، فرشتگان مجاهدان راه خدا را با بالهاى خود مى‏پوشانند، و در این حال از خداى براى آنها نصرت و استقامت مى‏طلبند. در این هنگام منادى فریاد مى‏زند که: بهشت در سایه شمشیرهاست، و فرود آمدن هر نیزه و ضربت شمشیرى بر پیکر شهید آسان‏تر و دلنشین‏تر از نوشیدن آب سرد در روز تابستان است. و هنگامى که شهید بر اثر ضربت شمشیر یا نیزه‏اى از اسب خود به زمین مى‏افتد، به زمین نمى‏رسد مگر اینکه خداى عز و جل حور العین را به همسرى او به سویش مى‏فرستد، و این حور العین به آنچه خداى از کرامت خود براى شهید آماده کرده است، او را مژده مى‏دهد. پس هنگامى که پیکر شهید به زمین مى‏خورد، زمین به او مى‏گوید: اى روح پاک خوش آمدى، تو همان روح بزرگى که از پیکرى پاک بیرون‏شده‏اى.
شادمان باش، زیرا که براى تو فراهم است، آنچه که هیچ چشمى ندیده و هیچ گوشى نشنیده و به قلب هیچ انسانى جلوه و گذرنکرده است و خداى عزّ و جلّ مى‏فرماید: من جانشین شهید در میان خانواده او هستم. و هر کس خانواده شهید را خشنود کند، هر آینه مرا خشنود کرده است، و هر کس آنها را خشمگین کند، همانا مرا خشمگین کرده است. و خداى روح شهید را بر بالهاى پرنده سبز رنگى قرار مى‏دهد، تا به هر سوى بهشت که مى‏خواهد گردش کند. و از میوه‏هاى بهشت بخورد، و در پرتو قندیلهاى طلایى که به عرش آویزان است پناه گیرد. و به هر شهیدى هفتاد غرفه از غرفه‏ هاى بهشت داده مى‏شود، فاصله میان هر غرفه به اندازه فاصله میان صنعاء و شام مى‏باشد. روشناى این غرفه‏ها شرق و غرب عالم را روشن مى‏کند. و در هر غرفه‏اى هفتاد در وجود دارد و بر هر درى هفتاد لنگه در طلا مشاهده مى‏شود، و بر هر درى شصت پرده آویز است. و در هر یک از غرفه‏ها هفتاد خیمه و در هر خیمه هفتاد تخت از طلا وجود دارد، که پایه‏هاى آنها از زبرجد و درّ است، و پایه‏هاى تختها با میخهاى زمرّد استوار شده است. و بر هر تختى چهل فرش که ضخامت هر کدام بیست متر مى‏باشد گسترده شده است، و بر هر یک از این فرش‏ها همسرى از حور العین که شوهر دوست و با یک دیگر همسالند نشسته است.
پس از این سخنان جوان پرسشگر گفت: یا امیر المؤمنین! به من از زن شوهر دوست خبر بده.
امیر المؤمنین فرمود:
او زن خندان و با کرشمه‏ایست، که نسبت به شوهر شیفته است، و هفتاد هزار کنیز و هفتاد هزار غلام دارد. وى به طلا زینت شده و داراى چهره‏اى سپید است. بر سر این زنها تاجهایى از لؤلؤ، بر شانه‏هاى ایشان شنل‏ها و در دستهاى آنان جامها و کوزه‏هایى وجود دارد. هنگامى که روز قیامت فرا برسد، شهید با شمشیر آخته از گور بیرون مى‏آید، در حالى که از رگهاى گردن او خون مى‏ریزد، رنگ به رنگ خون ولى بوى آن مانند رائحه مشک است، و با این حال از عرصه قیامت مى‏گذرد. سوگند به آن کسى که جانم در دست اوست، اگر انبیاء بر سر راه شهیدان باشند، به احترام آنها از مرکب پیاده مى‏شوند، «1» چرا که مقام و ارزش شهیدان را در پیشگاه خدا مشاهده مى‏کنند.
و هر یک از شهیدان در باره هفتاد هزار نفر از خاندان و همسایگان خود شفاعت مى‏کند، تا آنجا که همسایگان او بر سر همسایگى با وى با یک دیگر نزاع و دشمنى مى‏کنند. آنگاه شهیدان با من و با حضرت ابراهیم- علیه السلام- بر سفره جاودانى بهشت مى‏نشینند، و هر بامداد و شامگاه رحمت خداى متعال را دیدار مى‏کنند.
صحیفة الرضا علیه السلام-ترجمه حجازى  
  
 



لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:13 عصر نظر

قرآن کریم آیات متعددی درباره‌ چرایی،آثار و فضائل «جهاد و شهادت»‌ در راه خدا ذکر می‌فرماید (مواردی چون حیات و زنده بودن شهیدان، نائل شدن به رحمت و مغفرت الهی، بخشش گناهان شهید و داخل شدن در بهشت) که به ذکر پاره‌ای از آنها می‌پردازیم.
جالب است بدانیم، کلمات «شهید»، «شاهد» و «شهدا» در قرآن کریم 72 بار آمده است؛ یعنی به اندازه شهدای کربلا. «وجه» و «وجوه» هم در قرآن 72 بار استفاده شده است. زیرا شهید نظر می‌کند به وجه الله.
آیات مربوط به شهید و شهادت را همراه با ترجمه فارسی و انگلیسی و تفاسیر آن می توان در ادامه مورد مطالعه قرار داد.

 سوره بقره آیات 154 - 207 - 218
flesh  سوره آل عمران آیات 157 - 158 - 168 - 169 - 170 - 171 -195
flesh سوره نساء آیات 69 - 95 - 96
flesh سوره انفال آیات 74 - 75
flesh سوره توبه آیات 41 - 111
flesh سوره حج آیات 58 - 59
flesh سوره احزاب آیه 23
flesh سوره محمد آیات 4 - 31
flesh سوره صف آیه 11
شهید و شهادت در قرآن 



لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:10 عصر نظر

بسم رب الزهرا... سلام بر شهیدان... سلام بر آن دلاوران و مؤمنین جان بر کفی که به عشق خدا به جهاد رفتند. سلام بر شهید احمد کاظمی که مدیون این بزرگوار هستم. نمی دانم چرا هر وقت دلم می گیره اینجوری می شم...؟! یعنی دلم می خواد که با شهیدم یا با عزیز ترین کسم صحبت کنم، درد دل کنم و ... ولی یک چیزی که بر من حجت شده این است که شهدا حرف دلم را می دانند و نیازی نیست من بر ایشان ظاهر سازم. از چه بگویم ؟ از این وضع بگویم؟ از تنهایی رهبرم بگویم؟ از بی توجهی به امر رهبرم بگویم؟ از بی توجهی به مسائل دین بین مردم بگویم؟ از پایمال شدن خون شهدای هشت سال جنگ سراسر مقدس بگویم؟ از چی بگویم ؟ ! هــــان ؟!!! آیا شهدای ما رفتند تا برادران و خواهرانم اینطور با هم رابطه داشته باشند؟ آیا شهید دادیم که ظاهر خواهرم اینطور باشه؟ آیا ما امثال کاظمی ها دادیم تا دانشگاه بشود مبدا و مقصد گناه؟ این ها کدامش آرمان شهداست؟ هیــــــــــچ کدام.............. شهدا از ما خواستند راهشان را برویم. راه شهدا کجاست؟ راه شهدا را از کجا پیدا کنیم؟ جواب سوال را هم خود شهدا داده اند هم در عمل ثابت کردند و هم در گفتارشان... با تامل در کار این عزیزان به حرف شهید کاظمی می رسیم که فرمودند : ( شهدا از ما می خواهند راهشان را ادامه دهیم ، این راه روشنه روشنه ، فانوس به دست گرفته ایم ، برای چه ؟) آن شهیدی که شانزده سال زیر خاک دفن شده و هنگام تفحص و به وقت دیدن روی مبارکش آن بوی خوش بهشت از تن مبارک و خداییش بلند می شود ، به ما چه می گوید؟ به ما چه درسی می دهد؟ این درس که ازش گفتم درسی نیست که به ما در دانشگاه و حوزه درس بدهند. این درس را شما باید خودت برداری و خودت پرورشش دهی، با نماز ، روزه ، دعای خیر ، احترام به پدر مادر و ... حاج حسین خرازی که دستش را به عباس بن علی (ع) داد ، کسی هست که همه او را با قرآنش می شناختند. حسین خرازی ای که همیشه مشغول تلاوت قرآن بود و با خدایش عاشقی می کرد. این ها درس عاشقی است. در وصیت نامه ی یک شهید بیست ساله خواندم که : هر روز برای عشقم تکه ای از عشق نامه ام را می خوانم. (تکه ای از عشق نامه : سوره ی یاسین) شهدا با همین درس، خدایی و آسمانی شدند. نمی دونم بگم جای شهدا خالیست یا نه؟! بگم خالیست که فیض شهادت ارزش بی نهایت دارد. بگم خالی نیست که الان با این آدم ها چه کنیم ؟ خیلی سخته تو مملکت خودت که رهبر آن سید علی خامنه ایست نتونی حزب اللهی زندگی کنی توکلم به خداست و یاد خاکستر و سر رسول خدا می افتم. خیلی سخته ، بخدا سخته... حرف زیاد دارم و با این شعر تمومش می کنم : دیگر این خانه مرا تنگ بود ****** زندگی بی شهدا ننگ بود




لینک مطلب
 توسط مهران گلی در سه شنبه 90/7/26 ساعت  12:8 عصر نظر

<      1   2